Droga jest długa, idźmy razem.
Droga jest trudna, pomagajmy sobie wzajemnie.
Droga jest pełna radości, dzielmy się nią.
Szkoła Podstawowa Nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi to szkoła, w której szanuje się każdego człowieka, kształci umysł i osobowość, uczy jak żyć w zmieniającym się świecie i pielęgnuje wartości nieprzemijające. Od 1999 roku jesteśmy szkołą z oddziałami integracyjnymi. Posiadamy wykwalifikowaną kadrę, a nasze dzieci są dobrze przygotowane do nauki w gimnazjum.
Jesteśmy szkołą, w której uczeń:
- zdobędzie wiedzę i umiejętności do dalszego kształcenia
- nauczy się twórczo rozwiązywać problemy i skutecznie porozumiewać się
- rozbudzi swoją wrażliwość na dobro, tolerancję i piękno otaczającego świata
- uwierzy we własne możliwości, co pozwoli mu znaleźć swoje miejsce w życiu
- w życzliwej atmosferze rozwinie własną osobowość i pasje
Zachowując to, co najlepsze ze swej bogatej historii, szkoła odpowiada na wyzwania współczesności:
- jesteśmy pionierami w zakresie kształcenia i wychowania integracyjnego
- pracujemy w oparciu o programy autorskie, stale doskonalone i modyfikowane
- priorytetem w naszych działaniach jest doskonała współpraca między nauczycielami, uczniami i rodzicami
- gwarantujemy naukę języka angielskiego od klasy pierwszej, a w klasach starszych również naukę języka francuskiego
- każde dziecko ma możliwość nauki obsługi komputera
- uczniom zdolnym oferujemy uczestnictwo w kółkach zainteresowań
- uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych zapewniamy wszechstronny rozwój poprzez szereg zajęć usprawniających
Nadrzędnym celem pracy w klasach integracyjnych jest wspomaganie rozwoju: fizycznego, intelektualnego, emocjonalnego i moralnego dziecka, na miarę jego indywidualnych możliwości. Kształcenie integracyjne zapewnia poczucie bezpieczeństwa, tolerancji i aprobaty dla każdego ucznia. Ponadto podjęte działania rozwijają własną aktywność twórczą dzieci bazującą na naturalnych dążeniach do wyrażania siebie w ekspresji plastycznej i muzycznej.
Proces dydaktyczny w klasach integracyjnych przebiega wielopoziomowo. Stopień trudności zadań jest dostosowany do indywidualnych potrzeb i możliwości dzieci. Zajęcia dydaktyczne prowadzone są metodami aktywizującymi uczniów opartymi głównie na działaniu i przeżywaniu.
Organizacja klasy integracyjnej:
|